Counter Strike Harita Tasarımı
 
Aşağıda Counter Strike İçin Nasıl Harita Yapabileceği Anlatılıyor.

*******************
Harita Tasarım İçin gerekli Programlar

Hepsini Kendim Upload Ettim.


Hepsinin Şifreleri: turkmmo.com

 


Harita Tasarım Aracı


Compile Araçları


Haritalar için wad Dosyası olusturur


Bsp formatındaki haritaları map formatına çevirme

Şimdilik bu kadar program yeter bunlar temel İşlevler için ileride baska programlarda eklicem.Başlıyoruz;

Önce indirdiğimiz zip dosyalarını extrac edelim,ondan sonra valve hammer editörü yükliyelim.Yükledikten sonra,programın ayarlarını yapmaya baslıyabiliriz.

Valve Hammer Editör

 

Programı yükledikten sonra Çalıştırın bir pencere acılcak ve ayarlarla ilgili yardım isteyip istemediğinizi sorucak, hayır seçeneğine tıklayın ve karşımızda ayarlar tablosu, ekranda ki ayarları beraber yapalım şimdi.

 

 

Resimli anlatım

 

 

Game Configuration

 


 

Build Programs

 


 

General

 


 

2d views

 


 

Textures

 


 

Yazılı anlatım

 

Programı calıstırın Tools penceresinden Options u secin cıkan pencerede Game configurations seceneğine tıklayın,ayarları aşağıdaki gibi yapın;

 

Game configurations

 

Configurations:Edit butonuna basın daha sonra add butonuna en son acılan yere istediğiniz bir adı girin Ben Counter-Strike olarak atadım ismini.Daha sonra ok ve close tuslarına basarak pencereleri kapatın.

 

Game DataFiles:Add butonuna basın, Hammer ı yüklediğiniz yerde fdg isimli klasörün içinde counter-strike isimli fdg dosyası olucak onu seçin.

 

Texture Format:Burda ayar yapmıyacağız.

 

Map Type:Burda ayar yapmıyacağız.

 

Default PointEntity class:info_player_start ı seciyoruz.

 

Default SolidEntity Class:Func_wall ı seciyoruz.

 

Game Executable Directory:Counter-Strike nın klasorunun yerini belirtiyoruzç

 

Örnek:C:Program FilesCounter-Strikecstrike

 

Mod Directory:Tfc yada baska yüklü olan hl modlarının yuklu oldugu

klasörünün yerini belirtiyoruz(dikka sadece bir mod secilebilir).

 

Örnek:Bende cs1.6 yüklü olduğundan mod yüklü deil bende böyle gösterdim.

C:Program FilesCounter-Strikeplatform

 

Game Directory:Valve klasörünün olduğu yeri belirtiyoruz.

 

Örnek:C:Program FilesCounter-Strikevalve

 

RMF Directory:Haritanızı yaparken kaydetmek istediğiniz zaman nereye

kaydettiğinizi bilmeniz gerekir,belgelerim klasörüne Haritalarım isimli bi klasör

açın ve rmf directory e klasörünüzü tanıtın.

 

Örnek:C:Haritalarım(ben c de klasör actım).

Sıra geldi Build Programs Ayarlarına,panelden Build Programsı seçin ve

ayarları yapın;

 

Build Programs

 

Configurations:Counter-Strike yi seçin.

 

Not:Game Configurationda ki configurationsa handi adı girdiyseniz build

programda ki configurationsa daki isim otamatik çıkar iki adın da aynı

olmasına dikkat edin.

 

Game Executable:Hl.exe nin yerini tanıtın.

 

Örnek:C:Program FilesCounter-Strikehl.exe

 

CSG Executable:Masaüstüne extract ettiğimiz zhlt klasöründeki csg.exe yi

tanıtın.

 

Örnek:C:Documents and SettingsSaS_sistemciDesktopzonershlcsg.exe

 

BSP Executable:Masaüstüne extract ettiğimiz zhlt klasöründeki bsp.exe yi

tanıtın.

 

Örnek:C:Documents and SettingsSaS_sistemciDesktopzonershlbsp.exe

 

VIS Executable:Masaüstüne extract ettiğimiz zhlt klasöründeki vis.exe yi

tanıtın.

 

Örnek:C:Documents and SettingsSaS_sistemciDesktopzonershlvis.exe

 

 
RAD Executable:Masaüstüne extract ettiğimiz zhlt klasöründeki vis.exe yi

tanıtın.

 

Place compile maps in this directory before running the game:

 

Haritanızı yaptınız compile ettiniz,compile işlemi bittikten sonra maplarımızı

kaydeticeğimiz klasörü belirtmemiz lazım.

 

Örnek:C:Program FilesCounter-Strikecstrikemaps

 

Not:Genelde olan bir hata var bazı yeni başlayan tasarımcılar maplarını

başka klasörlere kaydettikleri için compile bittiğinde oyun calıştıgında harita

bulunamadı gibi bir hata alıyorlar bunun nedeni,cs nin haritayı

bulamamasıdır,bunun olmaması için Place compile maps in this directory

before running the game:

 

Örnek:C:ProgramFilesCounter-Strikecstrikemaps ayarı bu şekilde yapın.O

zaman maplar direk cs maps klasörüne kaydedileceği için haritanız

açılacaktır.

 

 
Şimdi sıra 2d views ayarlarında,2d views penceresini seçin ve ayarları yapın.

2d views

 

Options:Burda Reorientprimitives on creaation in the active 2D view
seceneği hariç hepsini seçin dikkat Grid ayarlarına ellemeyin.

Grid:Burda ayar yapmıyacağız.

3d views

 

Burda ayar yapmıyacağız.

 

General

 

Undo Levels:Bu ayar haritanızı yaparken bir hata yaptınız ve geri almak

istiyorsunuz.O zaman buraya bir değer girin ve ne kadar geri almak istiyosanız

o kadar geri alın.

 

Not:Dikkat undo level değerinde bilgisayarının ram ı düşük olanlar için 50

ideal bir değer bu tur sistemi düşük olanlar fazla değer girmesinler yoksa pc

de kasmalar başlar.

 

Textures

 

Texture Files:Haritanızı tasarlarken kullanacağınız kaplamaların olduğu wad

dosyalarının yerini belirtir.

 

Örnek:C:Program FilesCounter-Strikecstrikecsdust.wad.
Diğer konularda Hammerda ki araçların ne işe yaradığını
acıklayacağım.Herkese kolay gelsin.Güzel Haritalar Yapmanız Dileği ile
Hoşçakalın.
 
 
Bugün 12 ziyaretçi BuRaDaYDı..!

 
 
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol